A HALÁLRÓL 3 rész.
Újra járva a földi iskolát Végig járják a földi élet iskoláját az egyik kaputól a másikig. És lassanként eljön az öregség, eljön a betegség, és egy szép nap kitárul az a másik kapu, és a halál lerántja róluk mindazt, amit a Föld rájuk ruházott. Ez a minősítés egy nagy rosta, amelyen kihullik az ilyen selejtes lélek, egyenes le oda, ahonnan a Földre felkapaszkodott a neki alábocsátott kegyelem fonalán. És ha nem is a régi, de az új megrögzött gondolkodása gyötri, kínozza őt ismét a végtelenségig, egészen addig, ameddig a kegyelemnek útja egy újabb fejlődési turnusban megint megnyílik számára, hogy újból kísérletezzen, és ismét felkerülhessen az élet síkjára, a napfény ragyogásába, amely egyformán süt jókra, mint gonoszokra. Ezek a kevesek, akik kiszabadulnak, valamint azok, akik a földi életréteg feletti szférákból szállnak alá a Földre testet ölteni, mind ugyanazon az ajtón jutnak a földi élet síkjára. Akiket az a tudat vezet az életen végig, hogy ők Istenhez tartoznak, azok egészen másképp fognak élni és cselekedni. Az ilyenek, ha nem is tudják, de érzik, hogy azok a képességek és lehetőségek, amelyeket Isten adott nekik, csak rájuk bízott értékek, még pedig jelentéktelen értékek, rézpénz, amivel a Föld világába léptek, hogy ezen a rézpénzen „tűzben megpróbáltatott aranyat” vegyenek maguknak. Milyen egyszerű dolog ez! Nem akarni csillogni és e világnak tetszeni; nem futni e világ tapsa és dicsősége után, hanem a mennyei Atya tetszését keresni! Ezek, kikerülve az iskolából, elvegyülnek a társadalomban, és amikor mint felnőtt emberek hivatva lesznek arra, hogy a többi embereket tanítsák, gyógyítsák, vagy ítéljék: mind ezzel az ideális felfogással eltelve adják tovább azt, amit volt tanáruktól tanultak… A nemzetek útja is hasonló Évek, évtizedek múlnak; a nemzet, amelynek ilyen kitűnő uralkodója van, kiemelkedik az elfeledettség, elnyomottság, szellemi rabság és anyagi kiszipolyozottság állapotából és az általános jólét, kultúra, tekintély állapotába jut. Kifelé harmónia, befelé békesség és nagyobb megértés keletkezik az emberekben egymás iránt, mert a létért való küzdelemben sokkal kisebb energiát kell kifejteniük és nem kénytelenek egymást legázolni, hogy megélhessenek. Mindezt az hozta létre, hogy az uralkodó feladatának helyes betöltésével könnyebbé tette számukra az életet. Az évtizedek elmúlnak, és ezek a lelkek is megérnek arra, hogy az élet másik kapujának közelébe jussanak, és amikor feltárul a kapu, a csontkezű rém, a halál ezekről is lerántja egy mozdulattal mindazt, amit a Föld adott nekik. Arról a szegény emberről lerántja a rongyos gúnyát és az elnyűtt testet. És egyszerre ott ragyog a zománc, amelyet a rézpénzen, azon a fizikai erőn vásárolt, amelyet kegyelemből kapott az életre útravalóul. És a halál tiszteletteljesen félreáll, hogy az elé az ítélőszék elé engedje őt, amely előtt számot kell adnia földi életéről. A halál lerántja a doktori kalapot, leveszi a királyról a királyi palástot, kiveszi kezéből a jogart: de mindegyiken ott látva a csillogó zománcot, mindegyik előtt tisztelettel félreáll, hogy tovább mehessenek ítéletük, minősítésük elé. És ha félelemmel és rettegéssel mennek is be ezek a lelkek a minősítő bíróság elé, aggodalmuk örömre fordul, mert bár ők is követtek el vétkeket, — hiszen ki tudja a Földön a törvényt száz százalékig betölteni?! — de az a zománc, amelyet ők múló értékeken vásároltak, megmenti őket a keményebb ítélettől. Olyan szférába kerülnek, ahol a hasonlóság törvénye többé nem rabbilincs, hanem boldogító öröm, mert amilyen boldogító érzéseket sugároz ki a lélek a környezetére, ugyanolyan boldogító, jót akaró és szerető érzéseket sugároznak rá is minden oldalról azok, akik hozzá hasonlóan éreznek és gondolkoznak. A rábízott gazdagságon „tűzben megpróbáltatott aranyat”: lelki kincseket vásárolt-e, vagy pedig olyan értékeket, amelyeket „e világ” tart értékeknek, amilyen a hírnév, rang, pénz, intellektuális fölény, stb. Befejezésül szólok még azokról is, akik azokban a magasabb szférákban élnek, amelyekben a szellemek már igazán szellemek, nem pedig csak lelkek, tehát akik a Földdel szemben már kiegyenlített számlát tudnak felmutatni. Sokféle feladat várhat itt rájuk. Vagy valakiért fáj a szívük, aki még lent a tudatlanságban gyötrődik, és ez az ő boldogságukra, mint árnyék, zavarólag hat. Vagy látják, hogy egy fejlődési korszak hamis vágányokon indul, bálványoknak kezdenek áldozni az emberek; leszállnak tehát, hogy az ő igazságukkal beragyogják azt a homályt, amely kezd veszélyessé válni a fejlődésre nézve. Sok más cél és sok más ok vezetheti még őket erre az áldozatos lépésre. Amikor ezek fölveszik a földi ruhát, rendszerint magukba vonuló, csendes gyermekek, akik nem tombolva járnak, hanem elmélyednek már kicsiny korukban is, és ha tehetik, inkább felnőttek társaságában maradnak, vagy legfeljebb egy-egy meghitt gyermekpajtással valami csendes, az ő nagyobb okosságukra valló játékot játszanak.
Ezek nem vesznek el semmit a világtól, tehát nem vesznek maguknak sem rangot, sem címet, sem tekintélyt, sem vagyont, de többnyire még csak azt az úgynevezett intellektuális megkülönböztetést sem, mert ők már tudják, hogy ezek nem értékek; ők tudják, hogy a halál mindezeket az értékeket elveszi az emberektől. És mivel ők tudják, hogy az idő, amelyet ezen a földi síkon rendelkezésükre bocsátott a kegyelem Istene, olyan érték, amellyel takarékosan és bölcsen kell elszámolniuk, nem érnek rá haszontalanságok beszerzésére, nem érnek rá még arra sem, hogy a földi „tudományokban” magukat kiképezzék. Mert hiszen ők nem kívánnak a Földtől semmit, ők a Földnek adni akarnak, ők a Földnek nagyobb világosságot, tisztább erőket hoznak az ő tisztább világukból, ők a Földnek példát hoznak, és azt, ami itt a Földön a legjobban hiányzik: szeretetet. A legragyogóbb példa erre a mi Urunk, a Jézus Krisztus, aki nem vett e világtól semmit, ahogy azt Ő Maga is kijelentette: „E világtól dicsőséget nem veszek”. Azután ebbe a hálózatba újabbak és újabbak kötik bele a maguk lelkét, így kicsinyben ugyanaz történik, ami történt és történik nagyban az Úr Jézus Krisztussal. Ő azt mondta, hogy „amikor felemeltetem a Földről, min-deneket magamhoz vonzok”. Magához vonzotta még az üldözőit, gyilkosait, káromlóit is, mert azok érzelmeik által összekötötték a lelküket Vele…
Senki felett ne ítélkezzetek! Miután pedig ilyen áldozatos lelkek, kisebbek, nagyobbak mindig éltek és élnek a Földön, és külsejük után nem különböztethetők meg azoktól, akik az alsó szférából jöttek, azért senki felett ne ítélkezzetek. Hiszen még az Úr Jézus Krisztus is azt mondta: „Én nem ítélek senkit”, pedig Ő ismert mindenkit. Hogyan ítélhetnétek hát ti emberek, akiknek fogalmatok sincs arról, hogy kiben mi lakik; akiket talán elkápráztatnak a szép szavak, a hírnév és a dicsőség, és ti nem is veszitek magatoknak a fáradságot, hogy az egyszerű külső alatt rejlő szellem titkaiba is behatoljatok. Aki ítél, az megítéltetik; és aki helytelenül ítél, az szigorúbban ítéltetik meg. Már pedig aki nem láthat bele másokba, az csak helytelenül ítélhet. Tehát ne ítéljetek! Ez ellen a rossz szokás ellen pedig csak úgy védekezhettek, ha kicsinyek igyekeztek lenni, olyan kicsinyek, amilyen kicsinyek csak lehettek, mert olyan kicsinyek sohasem lehettek, amilyen kicsinyek tényleg vagytok.
Névtelen Szellem
|